Tuesday, August 3, 2010

Jenis-jenis anggur yang ada dirumah saya 2

Anggur IAC

142

Anggur ni dipercayai berasal dari Brazil. (Kalau tak caya cuba googled IAC Brasil. IAC tu nama institut pertanian di sana yang keluarkan benih anggur ni. Buah masak warna kuning. Komen dari seorang perasa buah anggur ni…anggurni adalah anggur termanis yang dia penah rasa. Mungkin anggur free kot memanglah manis..tapi kalau nak betul2 manis kena petik buah semasa buah berwarna kuning.

With EM 

Pokok ni rajin berbuah dan saiz buah sederhana dan tangkai buah kalau cukup subur boleh sampai satu kaki panjang..Bunga Anggur IAC 002

Ni gambar pucuknya beserta dengan bunganya. Nampak ada dua tangkai dalam satu gugus..No EM

Buahni selalu kena serang kulat, lebih2 lagi kalau musim hujan. Jadi kalau nak buah cantik elok sembur dengan racun kulat atau semburan EM. Saya suka sembur EM sebab takut bahaya kepada anak-anak dan binatang peliharaan kalau guna racun dikawasan rumah.

6 comments:

  1. Salam..

    EM tu ape?Macam mana nak dapatkan benih anggur ni..(termasuk jenis lain)? :)

    ReplyDelete
  2. Saya juga nak dapatkan keratan benih. tolong sms saya 0138019244

    ReplyDelete
  3. boleh saya beli keratan anggur tu
    berapa jenis yg ada.n berapa.0193630473.tq

    ReplyDelete
  4. Boleh saya dapatkan keratan batang anggur?
    iem_115@yahoo.com

    ReplyDelete
  5. Boleh sy dapatkn keratan batang dari pokok anggur IAC brasil ni?
    Wasap 0196700539

    ReplyDelete